Lempäälä matkamessuilla useiden vuosien tauon jälkeen

25.1.2016

Helsingin matkamessuilla 21.-24.1. Lempäälä oli esillä yhteistyössä mm. Vesilahden kanssa.

Lempäälän Kehitys organisoi Lempäälän ja Vesilahden näkyvyyden matkamessuille. Lempäälästä osallistuivat seuraavat yritykset: Ateljee Alla Vaahteran, Ideapark, Laurilan Lomamökit, Lempäälän Luontaiskylpylä, Vaihmalan Hovi sekä Suklaatehdas Dammenberg ja Vesilahdesta Laukon kartano. Messutunnelma oli korkealla ja kävijöitä runsaasti, yli 67.000 henkilöä. 

Kotimaan kohteisiin kävijöistä tutustui tutkimuksen mukaan 56 % ja peräti 83 % pitää tärkeänä sitä, että messuilla on esillä kotimaan matkakohteita. Messukävijöitä kiinnostavat kotimaan matkailussa erityisesti luontokohteet (37 %) sekä kotimaan tapahtumat ja kulttuuritarjonta (35 %). Lempäälän osastolla kauppansa tekivät uusitut Birgitan polun karttaesite ja Matkailijan Lempäälä -esite. Ammattilaiskävijöille oli koottu erillinen "tuotemanuaali" englannin kielisenä.

   

Messuyhteistyötä oik. Laukon kartanosihteeri Minna Hiltunen ja Lempäälän Kehityksen Elina Kivi

Tampereen seudun yhteisosaston kokosi ja koordinoi Pyynikin kesäteatteri, ja Lempäälän lisäksi siellä oli esillä lähinnä teatteritarjontaa. Pirkanmaan kunnista Valkeakoski osallistui messuille omalla osastollaan.
- Kotimaan kohteiden ja kuntien osallistuminen on vähäisempää kuin aiempina vuosina, mutta toisaalta nyt pääsee jopa paremmin erottautumaan, toteaa Lempäälää messuilla esitellyt yhteysjohtaja Elina Kivi.

Palaute messuista oli sekä osallistujilta että asiakkailta positiivista. Lempäälän Kehitykseltä on toivottu tällaista panostusta markkinointiin, ja kunnan juhlavuoteen se sopii mainiosti.
- Kustannuksetkaan eivät ole kohtuuttomat, kun ne jakaantuvat useamman osallistujan kesken ja myös yritykset maksavat oman osuutensa. Tuntuu siltä, että tulemme jatkamaan tällä konseptilla, lupaa Kivi tyytyväisenä.

   

« Takaisin

Ideapark
Ensimetri