Lempäälää on valmis suosittelemaan tuttavilleen 97 % matkailijakyselyn vastaajista

Lempäälää on valmis suosittelemaan tuttavilleen 97 % matkailijakyselyn vastaajista



Lisätietoja tutkimuksesta:
Lempäälän Kehitys Oy,
Elina Kivi, 040 667 0981

LEMPÄÄLÄSSÄ TYYTYVÄISIÄ MATKAILIJOITA

16.1.2019

Luonto ja liikunta kiinnostavat, valtaosa matkustaa perheen kanssa ja 97% on valmis suosittelemaan tuttavilleen – siinä päätulokset Lempäälän matkailijaselvityksestä.

Lempäälälle vahva suositus

Suosittelijaosuudeksi kyselyssä saatiin huikea 97 %. Kysyttäessä ”suosittelisitteko tuttavillenne vierailua Lempäälässä omien kokemustenne perusteella”, vastaajista 34 % oli jo suositellut ja 63 % ”suosittelisi lämpimästi”.

Haastateltuja matkailijoita kiinnostavat kotimaan matkailussa erityisesti kauniit maisemat (70 %), järvet ja vesistöt (45 %) sekä ulkoilu ja liikunta (48 %). Aikaisempaa enemmän suositaan erilaisia aktiviteetteja ja monipuolisuutta. Valtaosa matkustaa perheen kanssa (60 %) ja arvostaa lasten huomioimista palveluissa. Myös kulttuurin ja paikallisuuden merkitys näyttää olevan nousussa.

Syynä tulla juuri Lempäälään oli yli neljänneksellä (28 %) tutustuminen ”paikallisiin nähtävyyksiin ja tapahtumiin”, viidenneksellä ostokset (21 %) ja lähes yhtä usea oli sukulais- tai ystävävierailulla (18 %).

Ideapark ykköskohde ja tietoa verkosta

Lempäälän kohteista ylivoimainen ykkönen on Ideapark, siitä kertoo, että 57 % haastatelluista kävi vierailun yhteydessä Ideaparkissa. Matkailuun liittyvää tietoa haetaan yleisimmin Internetistä, jonka mainitsee peräti 75% vastaajista tietolähteenä.

Lempäälän markkinointia oli havainnut VisitLempäälä-sivuilla viidennes (20 %) ja muualla Internetissä neljännes (25 %), lehdissä 19% ja esitteissä 12%. Työsarkaa kuitenkin riittää ja panostusta tarvitaan, sillä 39 % ei ollut havainnut Lempäälän markkinointia lainkaan ja 43 % vastaajista sanoi tuntevansa Lempäälää melko huonosti.

Tampereen ammattikorkeakoulun opiskelija Essi Sirénin päättötyönään tekemässä selvityksessä tutkittiin kotimaan matkailijoiden motivaatiota ja tyytyväisyyttä esimerkkialueena Lempäälä. Matkailijoiden ja vierailijoiden haastattelut toteutettiin viime kesän matkailusesongin aikana. Haastatteluja tehtiin yhteensä 101 kpl kymmenessä eri kohteessa Lempäälässä.

Lempäälä on tänä vuonna mukana Helsingin kansainvälisillä Matka 2019 -matkailumessuilla 17.-20.1. Tampere.Finland-yhteisosastolla esitejakelulla. Esillä on vasta julkaistu Lempäälä 2019 -matkailuesite.

Lisätietoja: Elina Kivi / Lempäälän Kehitys Oy, p. 040 667 0981 tai elina.kivi@lempaala.fi

Lempäälää on valmis suosittelemaan tuttavilleen 97 % matkailijakyselyn vastaajista

« Takaisin

Ideapark
Ensimetri